11 Mart 2010 Perşembe

BEN AMERİKA'DAYKEN OLDU...

26 Şubat - 5 Mart 2010 tarihleri arsasında Amerika Orlando'da RE/MAX Kongresindeydim.

Organize Sanayi Bölgesinde kiralık fabrika için bir firma aradı. Firmayı önceden tanıyordum. Gidip, yeri gördüler, yeri, Kiralayan Şirket sahibi gösterdi. Aralarında kiralama şartları üzerinden şöyle bir geçmişler.

Kiracı firma yetkilisi e-posta gönderdi, şartların ne olabileceğini sordu. Tekliflerini aldım, yine e-posta olarak Kiracı firma yetkilisine ilettim. Karşı teklifi Kiracı firmaya ilettim.

Kiracı firma yetkilisi e-posta gönderdi, konuşmak istiyordu. Tam o sırada Disneyland Magic Kingdom'da Miki Mouse evi önünde bankta oturuyordum. E-postayı gördüm, hemen aradım. Şartlar üzerinde konuştuk, çözülmesi gereken iki konu vardı. Kapatıp Kiracı firma yetkilisini aradım. İki maddeye takılıp kalmıştık.

Kiracı firma yetkilisine yazmaya karar verdim, maddeleri özetledim. Bu firma olsun veya olmasın bu maddeler hakkında görüşlerimi, kiracı yaklaşımlarını açıkladım. Eğer bu Kiracı adayı ile mutabakata varmaz isek, aynı konuşmaları başka bir adayla yine yapacağımızı, ama zaman kaybedeceğimizi vurguladım.

Bir sonraki gün Kiracı firma ile Kiraya veren firma yetkililerini tekrar bir araya getirdim. Sonrasında iki taraftan da şartlarda anlaştıkları bilgisi geldi. 7000Km uzaktaydım ama, Türkiye'de işimin başındaymışçasına takibimi sürdürüyordum.

Türkiye'ye iki gün sonra döndüm. İlk işim iki tarafı arayıp şartların üzerinden geçmek oldu. Çok yakın olmakla birlikte, şartların tam netleştirilmediğini fark ettim. Son bir tur görüşme ile şartları netleştirdim.

Sonraki gün sözleşme yaptık ve yeri teslim ettik.

Kıssadan hisse: Ben bir Gayrimenkul Danışmanı olarak benden danışmanlık almak isteyenlere yardımcı olabilirim. Ne mutlu bana ki, bu senaryoda, her iki taraf danışmanlığa inanmış kişilerdi ve benim hakemliğime güvenmişlerdi.

Her iki taraftan güzel sözler duymak harikaydı. Hepimiz birbirimize güvenmiştik ve konuşa konuşa herkes için doğru olanı bulmuştuk. Artık fiziksel mesafeler önemli değil, yeterki zihnimiz işin içinde olsun. Son bir söz, demir tavında dövülür, sıcağı sıcağına işi sonuçlandırmak gerekir.

Ulvi Kocailik RE/MAX Yıldız, 11 Mart 2010, İstanbul

Hiç yorum yok: