11 Mart 2010 Perşembe

DENİZE TAŞ AT, BİR GÜN SUYUN ÜZERİNDE DURACAKTIR...

İki yıl önce, bir abimiz, bir tanıdığı kişinin adını verdi, gidip görüşmemi istedi. Görüşmeye gittim, büyük bir yerdi, fabrikaydı, artık tesis eskimişti, bölge ticari fonksiyona dönmüştü.

Ekspertiz yaptım ve fiyat hakkında fikrimi söyledim. Çok daha fazlasını istiyorlardı, üzerinde hacizler ve çok sayıda ipotek vardı.

Üzerinden bir yıl geçti. Bir gün bir ekspertizlik firması aradı. Bir gayrimenkul rayici hakkında fikrimi almak istedi. Neresi diye sorduğumda, banka için ekspertiz yaptığını, borcundan dolayı satılacağını söyledi, firma ismini vermek istemedi. Biraz detay aldığımda aynı yer olduğunu anladım. Şaşırmıştım, yine, mülk sahibine verdiğim ekspertiz değerlerimi verdim.

Üzerinden 3 veya 4 ay geçti. Bir muteber inşaat firması sahibi aradı. Heyecan içindeydi, çok önemli bir konuda görüşmek istiyordu ve bunu çok acil yapmak istiyordu. Ofise davet ettim.

Öncelikle bölge, bölgenin geleceği, bölgedeki projeler, rayiçler, potansiyel hakkında bilgi almak istediler. Bilgi ve deneyimlerimi sınırsızca paylaştım. Bana nasıl ulaştıklarını sordum; araştırmışlar, bölgeyi bilen, rayiçleri bilen, pazarlama deneyimi olan, objektif biri olarak referans almışlardı.

Bankadan bir gayrimenkul almak istiyorlardı. Neresi diye sordum, aynı yerdi. Yine şaşırdım. Almak üzere anlaştıkları rakam benim verdiğim rayiç değerdi. Çok güzel bir proje tasarlamışlardı, alım gerçekleşirse ofislerin bir kısmı kiralanacak, bir kısmı satılacaktı ve bu projede satışı ve kiralamayı benim yapmamı istiyorlardı. O gece çok mutlu uyudum.

Fakat bir ay sonra banka problemleri çözülemedi, proje gerçekleşmedi.

İki ay önce bir başka kişi aradı. Bir yer hakkında fiyat sormak istiyordu, proje yapacaklardı ve proje gerçekleşirse benimle çalışmak istiyordu. Neresi diye sordum, yine aynı yerdi. Donup kaldım.

Kıssadan hisse: Bilgi ve deneyimlerimi müşterilerimle sınırsızca paylaşıyorum. Uzun soluklu bir iş yaptığımı düşünüyorum. Eninde sonunda bu örnekte olduğu gibi dönüp dolaşıp bölgeyi iyi bilmenin, doğru çalışmanın sonucunu mutlaka alıyorum.

Ulvi Kocailik RE/MAX Yıldız 11 Mart 2010

Hiç yorum yok: